Handelsbetingelser

Nedenstående standard handelsbetingelser er udarbejdet af e-mærket.
 
 

Generelle oplysninger

Betaling

Floridor modtager betaling med Dankort, VISA-Dankort, Master card, Visa-elektron, eDankort samt MobilePay.

Har du ikke de kort vi tager:
Du kan du betale med MobilePay, eller overfører via. bank efter nærmere aftale.
Varen blive afsendt, når vi har registreret din indbetaling.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Levering b
lomster og levende ting:

Vi udbringer blomster til private, sygehuse og firmaer samt begravelsesbinderi til kirker i Fredericia, Børkop og Vejle området. Levering kr. 49.- , Gratis ved køb for  kr. 500.-  (Vi skal have ordren senest dagen før) 

Ordre til Øvrige Danmark, viderformidles til en anden butik, som vi kan stå indenfor i nærheden af leveringsstedet. Pris kr. 79.-  (Vi skal have ordren senest dagen før)

 

Levering brugskunst, retro og antik:

Vi sørger for levering med GLS hurtigst mulig. Forsendelse kr. 39.-, ved køb for over kr. 499.- gratis levering til en  pakkeshop nær dig. Når forsendelser er fremme, klar til afhentning, modtager du en mail eller sms, om hvor du kan hente den..   Du har også mulighed for at selv at afhente hos os..

 

Butikken er åben mandag til fredag fra kl. 12-17 og lørdag fra kl. 9-14

 

Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os, dog ikke på blomster og levende varer.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. 
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives på mail: solshoppendk@gmail.com

I din meddelelse skal du tydelig gøre os opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. 
                                                                                                                    
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.


Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Floridor Blomster & Brugskunst

Fredericiavej 432

7080 Børkop
  
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
 

Reklamationsret

Reklamation over fejl og mangler, som opdages ved modtagelse af varen, skal meddeles solshoppen.dk hurtigst mulig. som kunde har du 24 måneders reklamationsret i følge købeloven. Varen kan efterfølgende returneres, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder Floridor returneringsomkostninger i rimeligt omfang.
 
Varen sendes til:
Floridor Blomster & Brugskunst

Fredericiavej 432 

7080 Børkop
 
Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.
 
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Floridor og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Den dataansvarlige på Floridor er:  Daugaard Trading v/ Freddy D. Andersen. 
Dine oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjemand.
Som registreret hos Daugaard Trading, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: solshoppendk@gmail.com

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til solshoppendk@gmail.com. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 14. juli 2017